Oplev uforglemmelige ferieeventyr i Egypten

Tag med på en fascinerende rejse til Cairo for at udforske pyramidernes mysterier. Oplev den enestående atmosfære og historien, der omgiver disse imponerende bygningsværker. Få mulighed for at gå ind i selve pyramidernes indre og opleve deres gåder og hemmeligheder. Lær om de gamle civilisationers byggeteknikker og astronomiske viden gennem guidede ture og informative udstillinger. Oplev den unikke kulturelle og historiske arv, som Cairo har at byde på, og forstå pyramidernes betydning som en af verdenshistoriens mest gådefulde strukturer.

Hav en afslappende strandferie ved Det Røde Hav

At tage til Det Røde Hav er en ideel måde at slappe af på og glemme hverdagens stress. Vandet er klart og indbyder til snorkling blandt koraller og farverige fisk. Solnedgangene over havet er en betagende oplevelse, der ikke må gå glip af. For at planlægge den perfekte afslappende strandferie, kan du Find din favoritferie i Egypten. De mange resorts ved Det Røde Hav tilbyder luksuriøse spa-behandlinger og førsteklasses service for at sikre en fuldstændig afslapning.

Tag på en fascinerende sejltur på Nilen

En sejltur på Nilen åbner op for Egyptens historiske vidundere, hvor du kan opleve oldtidens monumenter fra flodens bred. Mens båden stille glider forbi, kan du indtage synet af livet langs flodbredden, der har formet sig lidt forandret gennem årtusinder. I solnedgangens lys forvandles landskabet til et magisk farvespil, hvor de gyldne ørkenklitter møder den dybblå himmel. For dem der ønsker at kombinere eventyr i Egypten med afslapning under sydens sol, kan man Køb din drømmeferie i Spanien efter den mindeværdige sejlads. At rejse på Nilen er at træde ind i en verden, hvor tiden synes at stå stille, og hver eneste udsigt er en historie der venter på at blive fortalt.

Dyk ned i undervandsverdenen ved Sharm El Sheikh

Dyk ned i undervandsverdenen ved Sharm El Sheikh og oplev et fantastisk dyreliv. Med sit krystalklare vand og farverige koraller er denne destination et paradis for dykkere. Udforsk spændende dykkersteder som Ras Mohammed National Park og Blue Hole. Oplev fascinerende havskildpadder, delfiner, rokker og en overflod af tropiske fisk. Uanset om du er nybegynder eller erfaren dykker, vil Sharm El Sheikh efterlade dig med uforglemmelige oplevelser under havets overflade.

Besøg de gamle faraoner i Luxor

Besøg de gamle faraoner i Luxor. Oplev magien i de imponerende templer og grave. Lad dig fascinere af historien og arkitekturen, der stammer fra en svunden tid. Gå på opdagelse i Tutankhamuns tombes mystik. Lad dig betage af de kunstværker og skatte, der vidner om faraonernes storhedstid. Tag på en uforglemmelig rejse tilbage i tiden i Luxor.

Nyd den lokale kultur og atmosfære i Aswan

Nyd den lokale kultur og atmosfære i Aswan. Tag en gåtur langs bredden af Nilen og oplev det pulserende liv i byen. Besøg det berømte Nubiske Museum og lær om regionens rige historie og kultur. Del et måltid med de lokale på en af ​​de traditionelle restauranter og smag på autentiske nubiske retter. Forundre dig over den fantastiske arkitektur og ældgamle templer, som Abu Simbel og Philae.

Få et kick med ørkensafari i Sahara

Få en helt unik og adrenalinfyldt oplevelse med en ørkensafari i Sahara. Tag på en spændende rejse gennem de imponerende sandklitter og oplev ørkenens skønhed. Bliv omringet af den storslåede ørkenkulisse og mærk suset, når du kører gennem det udfordrende terræn. Udforsk det fascinerende dyreliv, der har tilpasset sig ørkenens barske forhold. Nyd solnedgangen over de endeløse sandmarker og lad dig opsluge af ørkensafariens magiske stemning.

Forkæl dig selv med luksusferie i Hurghada

Forkæl dig selv med en luksusferie i Hurghada og oplev ægte paradis på jorden. Nyd det azurblå hav og de hvide sandstrande, mens du slapper af i luksuriøse resorts og hoteller. Forkæl dine smagsløg med autentisk egyptisk gastronomi og forkæl dig selv med spa-behandlinger og wellness-aktiviteter. Udforsk det fascinerende undervandsliv i Det Røde Hav med snorkling og dykning, og se farverige koralrev og eksotiske fisk. Lad stress og hverdagens travlhed glide væk og lad dig forføre af den ultimative luksusferie i Hurghada.

Oplev spændingen ved natdykning i Dahab

Oplev spændingen ved natdykning i Dahab. Dyk ned i det dybblå vand og oplev en helt anden verden om natten. Nyd synet af farverige koraller og undervandslivet i skiftende lysforhold. Oplev adrenalinet pumpe, når du udforsker skjulte rev og fisk, der kun er aktive om natten. Lad dig fortrylle af synet af fluorescerende organismer og mærk suset, når du svømmer gennem mørket. Dykningen om natten i Dahab vil give dig uforglemmelige øjeblikke og en helt unik oplevelse af undervandslivet.

Udforsk egyptisk køkken og lokale retter

Udforsk egyptisk køkken og lokale retter. Egyptisk mad er kendt for sine spændende smage og unikke kombinationer af krydderier og ingredienser. Traditionelle retter som koshari, ful medames og molokhia er et must-try, når du er i Egypten. Du vil også blive fristet af lækre søde retter som basbousa og konafah. Oplev den autentiske smag af Egypten gennem deres rige og varierede køkken.

Alt om D vitamin dosis til voksne – læs mere her
Find den perfekte fotograf på Midtfyn